Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projekty na podporu kultury z hlediska kategorie symbolického kapitálu (na materiálu projektu na podporu městské kultury BU2R - projekt Budvaru)
KOŠAŘOVÁ, Markéta
Tato práce se věnuje tématu pronikání obchodních značek do sféry kulturní a umělecké produkce na případu BU2R, projektu pivovaru Budějovický Budvar na podporu nemainstreamové kultury, jenž fungoval mezi lety 2007 a 2018. BU2R byl marketingovou platformou, jejímž úkolem bylo propagovat značku Budweiser Budvar na poli alternativní a nezávislé kultury se zaměřením na městské prostředí a subkultury. Práce analyzuje strategie, jež tato platforma využívá pro začlenění se do zacílené oblasti kultury a popisuje projekty, které BU2R podporoval a na kterých spolupracoval. Principy jejího fungování jsou interpretovány mimo jiné na základě teorie moderního mýtu sémiologa Rolanda Barthese a teorie kulturního společenského pole sociologa Pierra Bourdieu. Práce blíže představuje detaily této taktiky, jejíž úspěšnost tkví především v tom, že ze sponzorovaných projektů vytváří vlastní obsah, samotný materiál reklamní kampaně, přičemž autoři daných kulturních a uměleckých projektů si obvykle tohoto principu nejsou vědomi a ne zcela záměrně se pak podílejí na tvorbě této kampaně.
Národní podnik v českém právu se zaměřením na Budějovický Budvar
Tomášek, Prokop ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Národní podnik v českém právu se zaměřením na Budějovický Budvar Abstrakt Tato práce pojednává o národním podniku Budějovický Budvar, který je jedním z posledních zástupců národních podniků v českém právním řádu. V současnosti neexistuje zákon upravující specificky problematiku aplikovatelné právní úpravy pro národní podniky. Tato práce proto zkoumá, jaká právní úprava se použije při úpravě poměrů národních podniků, konkrétně se zaměřením na Budějovický Budvar. Především se zkoumá, do jaké míry se při úpravě poměrů národního podniku použije zákon o státním podniku upravujícího poměry státních podniků, a zda lze tedy v současnosti uzavřít, že národní podnik představuje samostatnou právní formu odlišnou od státního podniku či nikoliv. Budějovický Budvar je jedním z nejhodnotnějších podniků ve vlastnictví státu, což dále přidává na potřebě znát právní úpravu aplikovatelnou na úpravu jeho právních poměrů. Za účelem vyjasnění řešení této problematiky se v České republice objevují návrhy na změnu právní formy Budějovického Budvaru, tedy jeho transformaci. Práce proto zároveň hledá odpověď na otázku vhodné možné budoucí právní formy, na kterou by měl být transformován Budějovický Budvar. Z metodologického hlediska byla provedena analýza historické a současné úpravy národních podniků a státních podniků v českém...
Porovnání vnímání značek světlého ležáku Pilsner Urquell a Budějovický Budvar
Šálený, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Brom, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce a jejímu významu, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji podrobné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Stěžejní část této práce tvoří vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém zjišťuji, jak je na tyto značky nahlíženo v celé České republice. Poté porovnávám výsledky mezi oběma značkami. Na základě tohoto průzkumu na závěr přikládám možná doporučení pro budoucí vývoj obou značek na českém trhu.
Vnímání značky
PAVLÁSEK, Milan
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky. Na značku Budweiser Budvar jsou aplikovány teoretické poznatky s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Hlavní část této práce tvoří dotazníkové šetření. Z výsledků dotazníkového šetření jsou vyvozeny závěry a vypracovány návrhy na zlepšení situace značky v České republice.
Vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu piva
Brom, Daniel ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Tischlerová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce obecně, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značku Budweiser Budvar aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji zevrubné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Stěžejní část této práce tvoří vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém zjišťuji, jak je na tuto značku nahlíženo v celé České republice. Celkové výsledky poté porovnávám s výsledky v cílové skupině Budweiser Budvar a s výsledky pro Jihočeský kraj. Na základě tohoto průzkumu na závěr přikládám možná doporučení pro budoucí vývoj této značky na českém trhu.
(Ne)transparentnost státních podniků: případová studie Budějovického Budvaru, n. p.
Svobodová, Monika ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Paulenková, Kristína (oponent)
Diplomová práce se zabývá transparentností českých státem vlastněných podniků. Tedy tím, jak tyto podniky fungují, jak jsou řízeny a obsazovány a jak jsou legislativně upraveny. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První se zaobírá samotným vznikem státních podniků, jejich vývojem po změně režimu a zejména jejich prodejem v rámci kupónové privatizace. Druhá kapitola se zabývá privatizací současných státních podniků, ale spíše jen teoreticky a polemizuje o tom, zda je stát vhodným vlastníkem a dobrým podnikatelem. Třetí kapitola už se věnuje samotné (ne)transparentnosti státem vlastněných podniků, tedy dosazováním (ne)odborníků do řídících orgánů a (ne)dostatečné kontrole těchto podniků. Čtvrtou kapitolu tvoří případová studie Budějovického Budvaru. V závěru čtenář nalezne odpověď na otázku, zda jsou nastavená pravidla pro fungování a řízení státem vlastněných podniků dostatečná.
Ocenění podniku - Budějovický Budvar, národní podnik
Holeček, Václav ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Kotáb, Jiří (oponent)
Cíl této diplomové práce je ocenění podniku Budějovický Budvar, n.p. k datu 1. 8. 2013 za účelem prodání zatím neznámu kupci. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány veškeré důležité teoretické aspekty a metody oceňování podniku užité v této práci. Ve druhé, praktické, části je teorie aplikována na příslušnou společnost. Nejdříve je představen Budějovický Budvar a poté následuje jeho strategická a finanční analýza, generátory hodnoty a finanční plán. Hlavní metodou oceňování použitou v této práci je dvoufázová metoda diskontovaných peněžních toků. Jako doplňková metoda je pak použita metoda odvětvových multiplikátorů.
Hospodářsko - právní vývoj Budějovického Budvaru 1895 - 2011
Matej, Vlastimil ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem práce je analyzovat národní podnik Budějovický Budvar v oblasti vývoje právních forem, hospodaření, produkce a ochranných známek od jeho založení v roce 1895 až do současnosti. Budějovický Budvar zasluhuje individuální přístup této práce především s ohledem na právní formu, hodnotu ochranné známky a kvalitu výrobků. V teoretické části budou řešeny otázky týkající se hospodářsko-právní formy státních a národních podniků a definice základních rozdílů mezi nimi a obchodními společnostmi. Představeny dále budou použité metody analýzy hospodaření podniku. Dále budou charakterizovány ochranné známky a chráněná označení. V praktické části bude analyzován vývoj hospodářsko-právních forem podniku, hospodaření podniku a vývoj struktury a objemu produkce za celé sledované období. Dále je představen vývoj v oblasti ochranných známek a známkoprávních sporů pivovaru v ČR i ve světě s důrazem na 10 nejvýznamnějších exportních trhů Budvaru. Poslední kapitola se pak věnuje problematice možné transformace pivovaru na akciovou společnost.
Efektivnost komunikační kampaně na pivo značky Pardál
Vágnerová, Andrea ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce se zabývá představením pivovaru Budějovický Budvar, n.p., s ním spojené reklamní aktivity a komunikační kampaň na nové pivo značky Pardál. Přináší ucelený přehled tvorby nového piva od nápadu až po jeho uvedení na trh včetně jeho propagace a úspěchů při vstupu na trh. Hlavním cílem je zhodnotit, zda tato kampaň byla efektivní z pohledu účasti na marketingových soutěžích v ČR i v zahraničí a z pohledu výsledků vlastního terénního šetření, které se zaměřuje zejména na povědomí spotřebitelů o značce piva Pardál. Na základě těchto informací nastíním návrhy týkající se propagace piva Pardál do budoucna. Teoretická část této práce popisuje marketingové komunikace, komerční komunikace a její formy, komunikační mix a v neposlední řadě kroky přípravy komunikační kampaně.
Finanční analýza podniku Budějovický Budvar, n. p.
Tomek, Jakub ; Klečka, Jiří (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zhodnocení finančního zdraví podniku Budějovický Budvar, n. p., se zaměřením na stabilitu v čase. Jelikož se jedná o jeden z posledních národních podniků v České republice, není vyloučeno, že v brzké době dojde ke změně právní formy. Tato změna může vyvolávat potřebu externích uživatelů k co nejširší analýze finančního zdraví. Práce analyzuje finanční údaje pomocí následujících finančních metod: vertikální a horizontální analýza, bilanční pravidla, poměrové ukazatele, Du Pontův pyramidální rozklad, bankrotní a bonitní modely a metoda EVA. Součástí práce je i mezipodnikové srovnání s podnikem Pivovary Staropramen, a. s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.